Първоначално публикувано от Yavor
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Индикация при регенерация на ДПФ
Collapse
X
-
156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеВ тази връзка имам някои въпроси:
След като филтърът не е задръстен и няма грешки,принудителната регенерация ще вдигне ли нужните градуси?
Ще бъде ли по-кратко(като време) регенерирането?
Вредна ли е принудителна регенерация при положение,че ЕКуто не го изисква?
Следващата седмица ми предстои смяна на масло,предполагам че ще е по-добре да пусна принудителната рег.преди да го сменя...или няма значение?
Не, ще си бъде "нормалното" време.
Ами общо взето не е вредна, но не е и добре да я пускаш през ден.
Да. Пусни я преди смяната на маслото, най-малкото заради предишния въпрос.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеБих си свиркал,ако ги нямах тия тъпизми в колата си,но нямам избор...а и питам за неща,които са ми интересни,а не намирам отговор в "пространството".Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Comment
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеВ тази връзка имам някои въпроси:
След като филтърът не е задръстен и няма грешки,принудителната регенерация ще вдигне ли нужните градуси?
Ще бъде ли по-кратко(като време) регенерирането?
Вредна ли е принудителна регенерация при положение,че ЕКуто не го изисква?
Следващата седмица ми предстои смяна на масло,предполагам че ще е по-добре да пусна принудителната рег.преди да го сменя...или няма значение?
Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщениеЕла си насам с колата и пловдивските чички ще ти я направят евро 2 и няма да се регенерира
Ама и ТИ как ми са скатавашшшшш.....
Ще тряааа та прислушаме ние май!!!sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
Comment
-
Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщениеПо добре иди да е поизпържеш на някое пуст път, предполагам има доста такива около теб, от колкото да е мъчиш на място!156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщениеЩо би, с Вовата редовно се виждаме
Вовата вода не пие! Само Хасковската му харесва!!!
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеУпражнението в случая не предвижда почистване на кюнците.Следя стойностите на температурният сензор и трябва да разбера до колко се променят те. Целта в случая е друга
Вдига над 700гр. преди ДПФа, след него малко под 700гр. Ако минеш през това време близо до ауспуха ще получиш трайно обезкосмяване!!!
После що пукали глави!!!sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
Comment
-
Преди да махна ДПФа веднъж пусках принудителна регенерация за да видя какво е.
Пише си да се спре дале, от стени и да няма запалими предмети около колата.
Продължи около 10-12 Мин, колата работеше на около 2500-2700 оборота и фърляше баси жегата назад. Според ФЕс температурата на ДПФа в това време беше 650-680 градуса. Ползата беше че спадна запушването от 40% на 25% и изгори доста нафта - видимо падна стрелката.Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Comment
-
Току що извърших принудителното регенериране.От ауспуха никакъв дим,само около снадките преди крайните гърнета се размириса и разпуши яко.Както и да е,опасявах се да не пламнавсе пак на място 8-10 минути на 3500 оборота ми се видяха като два часа.
Така какво измерих:
При покачване на градусите 400-450гр.- имам 1,7волта.
По време на регенерацията 650 градуса -имам 1.8волта.
При спадане(след завършване) около 500гр.-имам 1.4 волта
Тая разлика от 400 до 500 градуса и от 1.4 до 1.7 волта я отдавам на разни температурни криви.Но идеята бе да хвана напрежението на сензора ,което е стабилно 1.8v по време на регенерация.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Възможно е ECU - то да смята температурата на базата на отчетеното от двата температурни сензора - този след катализатора и този на DPF - а. А ти мериш само този на DPF - а. Предполагам, че от там иде разминаването. Иначе чак такива разлики в зависимостите на напрежението от температурата при покачването и и при понижаването и (хистерезис) не би трябвало да има.
Както и да е - важното е че тия данни са предостатъчни за да се направи дискутираната индикация.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:24.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
На път са нещата да се получат точно както си ги представях,благодарение на колегата ecotronic,който ми изработи устройството,за което стана дума по-рано.
Замисъла е следния,ползваме един диод с два цвята,зелено и червено,като междинния(в случая третия) е смес от двата.
При подаване на контакт се прави тест на индикацията. Като последователно светва в зелено, оранжево и червено, след което започва да свети според волтажа,а именно:
- под 1,2 V не свети нищо
- между 1,2 и 1,4 V свети в зелено(когато няма регенерация и всичко е нормално)
- между 1,4 и 1,8 V свети в оранжево(когато градусите започнат да се вдигат,по една или друга причина)
- над 1,8 V свети в червено,където вече се наблюдава регенерация.
Имам вариант да си играя с праговете на сработване на цветовете,посредством волтажа.
Ако съм пропуснал нещо,Екото ще допълни.
Това е за сега,като го пусна в действие ще кажа.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Схемата:
Трите прага на напрежение се настройват от тримерите P1, P2 и P3.
Да се ползва микроконтролер за управление на светодиодите е, като да трепеш мухи с чук, но прецених, че така устройството ще се получи най-компактно.
Dump - ът на контролера е в прикачения файл.Attached Files
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
Comment