Известие

Collapse
No announcement yet.

Индикация при регенерация на ДПФ

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
    Мисля, че по принцип си мъчиш акъла излишно. Карай и си свиркай, мой

    А иначее няма нищо вредно в принудителната регенерация, освен за разхода на гориво. Със сигурност е помлаковредна от прекъсната регенерация.
    Бих си свиркал,ако ги нямах тия тъпизми в колата си,но нямам избор...а и питам за неща,които са ми интересни,а не намирам отговор в "пространството".
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
      В тази връзка имам някои въпроси:

      След като филтърът не е задръстен и няма грешки,принудителната регенерация ще вдигне ли нужните градуси?

      Ще бъде ли по-кратко(като време) регенерирането?

      Вредна ли е принудителна регенерация при положение,че ЕКуто не го изисква?

      Следващата седмица ми предстои смяна на масло,предполагам че ще е по-добре да пусна принудителната рег.преди да го сменя...или няма значение?
      Ще ги вдигне.
      Не, ще си бъде "нормалното" време.
      Ами общо взето не е вредна, но не е и добре да я пускаш през ден.
      Да. Пусни я преди смяната на маслото, най-малкото заради предишния въпрос.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • #33
        Мерси,ВО
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
          Бих си свиркал,ако ги нямах тия тъпизми в колата си,но нямам избор...а и питам за неща,които са ми интересни,а не намирам отговор в "пространството".
          Ела си насам с колата и пловдивските чички ще ти я направят евро 2 и няма да се регенерира
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
            В тази връзка имам някои въпроси:

            След като филтърът не е задръстен и няма грешки,принудителната регенерация ще вдигне ли нужните градуси?

            Ще бъде ли по-кратко(като време) регенерирането?

            Вредна ли е принудителна регенерация при положение,че ЕКуто не го изисква?

            Следващата седмица ми предстои смяна на масло,предполагам че ще е по-добре да пусна принудителната рег.преди да го сменя...или няма значение?
            По добре иди да е поизпържеш на някое пуст път, предполагам има доста такива около теб, от колкото да е мъчиш на място!

            Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
            Ела си насам с колата и пловдивските чички ще ти я направят евро 2 и няма да се регенерира
            Охххх той само да дойдееее.....
            Ама и ТИ как ми са скатавашшшшш.....
            Ще тряааа та прислушаме ние май!!!
            sigpic
            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
            147 JTDm 140-Малката манекенка
            GT- JTDm 150

            Comment


            • #36
              Що би, с Вовата редовно се виждаме
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                По добре иди да е поизпържеш на някое пуст път, предполагам има доста такива около теб, от колкото да е мъчиш на място!
                Упражнението в случая не предвижда почистване на кюнците.Следя стойностите на температурният сензор и трябва да разбера до колко се променят те. Целта в случая е друга
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                  Що би, с Вовата редовно се виждаме
                  Мммм даааа!!! На водичка.....
                  Вовата вода не пие! Само Хасковската му харесва!!!


                  Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                  Упражнението в случая не предвижда почистване на кюнците.Следя стойностите на температурният сензор и трябва да разбера до колко се променят те. Целта в случая е друга
                  Батеее 2-пъти съм го правил на чужда кола и мнооооо ма беше жал за колицата!!!
                  Вдига над 700гр. преди ДПФа, след него малко под 700гр. Ако минеш през това време близо до ауспуха ще получиш трайно обезкосмяване!!!

                  После що пукали глави!!!
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #39
                    Преди да махна ДПФа веднъж пусках принудителна регенерация за да видя какво е.
                    Пише си да се спре дале, от стени и да няма запалими предмети около колата.
                    Продължи около 10-12 Мин, колата работеше на около 2500-2700 оборота и фърляше баси жегата назад. Според ФЕс температурата на ДПФа в това време беше 650-680 градуса. Ползата беше че спадна запушването от 40% на 25% и изгори доста нафта - видимо падна стрелката.
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Comment


                    • #40
                      Току що извърших принудителното регенериране.От ауспуха никакъв дим,само около снадките преди крайните гърнета се размириса и разпуши яко.Както и да е,опасявах се да не пламна все пак на място 8-10 минути на 3500 оборота ми се видяха като два часа.

                      Така какво измерих:

                      При покачване на градусите 400-450гр.- имам 1,7волта.
                      По време на регенерацията 650 градуса -имам 1.8волта.
                      При спадане(след завършване) около 500гр.-имам 1.4 волта

                      Тая разлика от 400 до 500 градуса и от 1.4 до 1.7 волта я отдавам на разни температурни криви.Но идеята бе да хвана напрежението на сензора ,което е стабилно 1.8v по време на регенерация.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #41
                        Възможно е ECU - то да смята температурата на базата на отчетеното от двата температурни сензора - този след катализатора и този на DPF - а. А ти мериш само този на DPF - а. Предполагам, че от там иде разминаването. Иначе чак такива разлики в зависимостите на напрежението от температурата при покачването и и при понижаването и (хистерезис) не би трябвало да има.

                        Както и да е - важното е че тия данни са предостатъчни за да се направи дискутираната индикация.
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:24.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Супер,действаме
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #43
                            На път са нещата да се получат точно както си ги представях,благодарение на колегата ecotronic,който ми изработи устройството,за което стана дума по-рано.
                            Замисъла е следния,ползваме един диод с два цвята,зелено и червено,като междинния(в случая третия) е смес от двата.
                            При подаване на контакт се прави тест на индикацията. Като последователно светва в зелено, оранжево и червено, след което започва да свети според волтажа,а именно:

                            - под 1,2 V не свети нищо
                            - между 1,2 и 1,4 V свети в зелено(когато няма регенерация и всичко е нормално)
                            - между 1,4 и 1,8 V свети в оранжево(когато градусите започнат да се вдигат,по една или друга причина)
                            - над 1,8 V свети в червено,където вече се наблюдава регенерация.
                            Имам вариант да си играя с праговете на сработване на цветовете,посредством волтажа.
                            Ако съм пропуснал нещо,Екото ще допълни.
                            Това е за сега,като го пусна в действие ще кажа.
                            Attached Files
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #44
                              Схемата:



                              Трите прага на напрежение се настройват от тримерите P1, P2 и P3.

                              Да се ползва микроконтролер за управление на светодиодите е, като да трепеш мухи с чук, но прецених, че така устройството ще се получи най-компактно.

                              Dump - ът на контролера е в прикачения файл.
                              Attached Files


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                Намерих перфектното място за кутишката,вързах плюс на игнишъна към дневните ,шаси и третото кабелче към температурния сензор(от ЕКУто).
                                Всичко към момента е по план,само ще изчакам да влезе в регенерация,за да изпълни цялото условие

                                Огромно благадаря на Еко-то
                                Attached Files
                                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                                Comment

                                Working...
                                X